Vertrek - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Desiree Gruppen - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Desiree Gruppen - WaarBenJij.nu

Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Desiree

01 Februari 2014 | Oeganda, Masaka

Zoo...maar eens beginnen hij het vertrek uit het koude Nederland
.. Vrijdag ochtend vroeg vertrokken we met twee autos richting schiphol. Vol spanning maar ook zeker met een dosis enthousiasme!
Om 8.15 waren we op schiphol. Meteen even een berichtje gestuurd naar Gertjan en Marijke, de twee mede vrijwilligers met dezelfde vlucht. Zij waren nog onderweg, dus opzoek naar de gate en een bak koffie voor de rest. Kort daarop kennis gemaakt met Gertjan & Marijke. Een stel uit Emmen, die ook voor het eerst vrijwilligerswerk gingen doen in Oeganda. Samen de tassen gaan sealen en inchecken.
Met mijn uitzwaaien gezelschap nog even rond gelopen. Een broodje kaas gegeten en een beertje gekregen van Nas. Toen was het echt tijd om te gaan. Opwegen naar de pappie paspoort controle. Spanning gierde door mijn keel, waar begon ik aan!? Iedereen initiëren knuffelen en zoenen en uiteraard diende de tranen zich aan... Door het poortjes na de balie, 1 keer achterom kijken, FOUT!!!!! Snel terug en iedereen nog een keer vastpakken... Dan toch echt. Door de controle en opwegen naar het avontuur.

Gertjan en Marijke getroffen en gaan boarden. Vliegtuig was klein, maar best luxe, iedereen een eigen tv'tje. En keuze uit verschillende films, spelletje of muziek. Onderweg een snoepje, eten en drinken gratis. In istanbul overstappen. En daarna iets meer beenruimte en nog meer films!! Korte tussenstop in Kigali, Rwanda & daarna eindelijk naar Entebbe!!

• 01 Februari 2014 - 12:51

Wilie En Hillie:

Hoi Desiree,
    Leuk om je eerste verslag te lezen, ach alle afscheid is moeilijk maar als je het eenmaal naar de zin hebt gaat het weer beter.
    Je boft je hebt daar mooi weer, hier is het koud en nat dus je mist niets wat het weer betreft.
    De eerste week zit er al weer op voor jou het gaat hard, geniet van de dingen en laat alles over je heenkomen.
    Het gaat je wel lukken, denk aan de reis die je straks gaat maken, dat wil je niet missen.
    Hier gaat alles goed en Athanas houden we onder ons duimpje, hij eet goed en is af en toe een beetje kortaf, maar dat zijn we gewend.
    We wensen jou een fijn weekend toe en geniet er van, en wachten het volgende verslag af.

Liefs en groetjes Willie en Hillie.

• 01 Februari 2014 - 14:23

Papa En Mama:

Hey meissie, ja het afscheid was inderdaad moeilijk maar het wordt al wat beter hier. Ondanks dat je daar geen wifi hebt krijgen we elke dag een sms bericht die ik of Athanas dan weer op de app zet. Zo blijft iedereen op de hoogte. Net hebben we je even gesproken via skype, heerlijk om je vrolijke gezicht te zien en te horen dat je het goed naar de zin hebt.
    Athanas komt vanavond hier voor papa zijn verjaardag en volgende week gaan we daar wel een bakkie doen

Heel veel kusjes en knuffels van ons